Actueel

26/09/2017

Follon & Partners 10 jaar!

JesseOwenshof

Toen Patrick Follon in 2007 zijn mooie baan bij SIDN opgaf en zelfstandig ondernemer werd was er geen ondernemersplan. Dat lag niet in zijn natuur aangezien hij door zijn voormalige werkgevers en collega’s vaak geroemd werd om zijn planmatige en resultaatgerichte aanpak. Het was domweg ‘tijd voor iets nieuws’. Het economisch tij was nog goed en de motivatie om diverse organisaties verder te verbeteren was enorm.

Bij de eerste opdracht was het direct raak. Samen met consultants van Quint Wellington Redwood hielp Patrick de IT afdeling van Achmea en Interpolis waar de IT infrastructuur zojuist was uitbesteed en een nieuwe Regie-organisatie moest worden ingericht. Een complexe en omvangrijke klus, die na een periode van twee jaar naar grote tevredenheid van de opdrachtgevers werd afgerond.

Deze opdracht had de basis gelegd voor een jarenlange en vruchtbare samenwerking met outsourcing adviesbureau Quint. Patrick besloot zijn bureau volledig te gaan richten op dienstverlening rond IT outsourcing, offshoring en Regie-voering. Nederland zat inmiddels in een forse economische  crisis, maar de aanvragen voor interessante opdrachten namen toe. De dienstverlening rond IT outsourcing werd sterk uitgebreid en vele opdrachtgevers hebben  inmiddels baat gehad bij het inschakelen van ons bureau.

Er kwam meer werk binnen dan Patrick zelf kon uitvoeren. Het was de aanleiding voor een vernieuwd bedrijfsmodel: het opzetten van een netwerkorganisatie die bestaat uit  onafhankelijke partijen en consultants met wie kennis, ervaring, opdrachten, best practices en ‘next practices’ worden uitgewisseld. De eenmanszaak werd omgezet naar een BV en de naam veranderde van Follon.nl naar Follon & Partners.

Een van de succesvolle samenwerkingsverbanden was die met Suerte Academy, een trainingsbureau. Het portfolio aan trainingen kwam zo ook beschikbaar voor klanten van Follon & Partners. Het meest aansprekende voorbeeld hiervan is wel de training ‘Certified Outsourcing Specialist’, die inmiddels door meer dan 100 deelnemers – van zeer uiteenlopende  bedrijven –  is gevolgd.

In 2016 werd een nieuwe kantoorlocatie in gebruik genomen in Amsterdam. Daarmee kunnen de activiteiten van Follon & Partners in de toekomst nog verder worden uitgebreid. We zien met het volste vertrouwen de komende  jaren tegemoet!

Tot slot willen we graag iedereen bedanken die met ons afgelopen jaren heeft samengewerkt. Zonder de warme samenwerking met opdrachtgevers, partners, leveranciers, relaties en Patricks persoonlijke coach hadden we zeker niet gestaan waar we nu staan. We vertrouwen op een net zo’n vruchtbare samenwerking in de toekomst!